torsdag 6 september 2012

Mardröm

Natten blev inte som jag hade tänkt mig... Jag gick och la mig strax efter 02 (har en förmåga att sitta uppe om nätterna) men det tog ett bra tag innan jag kunde komma till ro och somna. Jag drömde som vanligt väldigt mycket men nattens drömmar blev bara värre och värre. I drömmen kände jag mig fasthållen och hur mycket jag än krängde mig, rev och nöp personen som "höll fast mig", så kom jag inte loss. Jag kände hur trycket över min bröstkorg ökade och att luften började ta slut. Panik! Av någon anledning lyckades jag till slut väcka mig själv - jag skrek tydligen rakt ut. Tårarna kom sedan som ett brev på posten. Erik vaknade av mitt skrik och mitt snörvlande och det tog säkert 20 minuter av hans kramar, pussar och strykande på min rygg, innan jag kunde lugna ner mig och somna om igen. Klockan var då 04.44! Resten av natten sov jag som tur var väldigt djupt, hade heller inga fler mardrömmar. Vidskeplig som jag är, kan jag såhär morgonen efter inte låta bli att undra var drömmen kom ifrån, och varför klockan var exakt 04.44. Har mina tre drömtydarböcker svaret på frågan eller var det helt enkelt för att jag sov på mage som jag kände ett tryck över bröstet? Hur som helst så hoppas jag att mardrömmen var en engångsförteelse, det där vill jag inte uppleva igen! Nu kliver jag upp och åker till jobbet, hoppas att det kan göra min dag bra! Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...