lördag 1 september 2012

Fabulös fredag

Nu har jag vaknat till ordentligt, så nu ska ni få uppdateringen från min söndagskväll. Det börjar kanske bli tjatigt, men mina fina karl lyckas återigen överraska mig positivt!! När jag kom hem från jobbet, trött och irriterad, stod middag på bordet. Han hade lagat kassler med ananas och ostsås i ugn, med ris och sallad som tillbehör. Mums! Efter middag och en lång dusch, steg mitt humör i rask takt. 
Vi drog ner på stan för att möta upp några amerikaner som Erik har träffat genom hans gamla jobb. En annan kvinna som jobbade för samma företag har nu släppt en bok om CAVA och hade igår sin boksignering/lansering av boken. Det bjöds på härliga förfriskningar och bubblande viner i olika färger och smaker. Det var riktigt lyxigt att få vara med om detta, kändes som om man var med i ett avsnitt av sex and the city, lite high-end sådär! =)
Finbesök från Texas!
Hälften var uppätet när jag skulle ta kort på det. 
När vi hade minglat runt, mumsat på fruktfaten och druckit några glas cava, drog vi oss vidare till mysiga Katalin. Amerikanerna var hungriga, men Erik och jag som redan hade ätit, lyxade till det med dricka och varsin efterrätt! Jag tog en mascarpone yoghurt med karamelliserade nötter och hallon. GOTT!!
Samtidigt som vi åt, var det en spelning i det andra rummet på Katalin. Amerikanerna frågade om vem som helst fick gå in eller om det var en privat tillställning. Den snälla servitrisen fixade in oss på spelningen (som egentligen kostade) och bandet var riktigt bra. Jag trodde att det skulle vara mer hardcore rock, men det var lite blandat musik, allt från ballader till jazz. Bäst var det när de sa att de skulle spela en countrylåt från Texas, då tjoade alla vid vårat bord högt! 
Efter att spelningen var slut gick vi tillbaka till restaurangdelen för lite mer dryck. Erik köpte en rosa pantern till mig, såååå himla god! Gillar ni mjölkdrinkar så måste ni testa den här! 
Fick låna Greys hatt. Yiiiiiiha
Sprang på dessa sköna bönor också, Jenny och Lisa!
Den här snygga bilden på Frida Snell hängde på väggen inne på Katalin.
Nu blir jag grymt sugen på att klippa mig i en likande frisyr! Yey or Nej!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...