torsdag 20 september 2012

Nothing to wear..?!

Ni vet känslan av att inte ha någonting att ha på sig, trots att hela garderoben är FULL av kläder... Känslan av att ständigt vilja köpa någonting nytt och fräscht bara för att man för en stund ska kunna känna sig lite finare... Jag har bestämt mig för att försöka trotsa den känslan och att faktiskt börja använda det jag har i garderoben, dels för att jag helt enkelt inte har råd att köpa massa nytt, dels för att jag hatar att slänga saker som det inte är någonting fel på, dels för att min kära pojkvän gnäller på att jag har för mycket kläder och slutligen för att jag kanske hittar några guldkorn som hade glömts bort i allt kaos! Miljötänk och sparande på en och samma gång. Skulle det vara så att något/några plagg inte längre passar, är trasiga eller helt enkelt inte funkar för mig längre, då kan jag med gott samvete säga att jag har gett plagget en chans och sedan slänga/skänka/sälja det. 

Min moster hade sett ett program om en familj som inte köpte någonting på ett helt år (förutom mat och andra nödvändigheter). De klarade sig nog ganska bra ändå, prylar är ju ändå inte allt! Hon tyckte att jag skulle testa samma sak, men jag tror inte att jag skulle klara av att göra det som familjen i fråga lyckades med. Dock försöker jag att ha ett nytt tänk kring konsumtion, behöver jag verkligen det här? Jag har inte råd att köpa allt jag vill ha, då gäller det att prioritera. Just nu är jag sugen på resor och på en ny kamera, så kläder är egentligen inte prio ett i min tighta budget. Tänkte låna hem boken "köp inte den här boken" av Anne-Christin Gramming, som också hade köpstopp i ett år, och se om jag får lite inspiration till att inte shoppa! 

Dagens outfit bestod av en skjorta som jag fick från min väns garderobsrensning. Kjolen är en några år gammal basic från H&M, skorna är köpa i Ullared och dagens "mest framgräva plagg från garderoben" är mina glansiga leggins som jag köpte till PA- insparken för tre år sedan! Det gick ju bra det där. Fick till och med en komplimang av en kollega. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...