söndag 12 februari 2012

Ljuset och mörkrets kraft

När folk säger att de ska göra något "en vacker dag", så måste de ha menat idag!!!
I morse när jag vaknade sken den härliga solen in genom fönstret och lös upp hela rummet. Det kändes nästan som en sommardag. Jag inbillade mig att det var 25 grader ute, (det hade varit något) men de 10 grader som fanns i solen var inte alls dumma de heller. Erik och jag passade på att ta en långpromenad i den härliga solen. Tänk att man kan bli så glad och pigg av lite sol och allt ljus det medför. 
Ge mig mer!! 
Tyvärr medförde den här dagen även mörker, då en stjärna på kändishimlen slocknade... 
Jag väcktes av att Erik berättade att Whitney Houston hade dött. Det kom inte direkt som en överraskning med tanke på hur hon har levt, men var ändå lite oväntat och väldigt tråkigt! 
En konstig känsla det där när en kändis dör. Hon var ju inte direkt någon jag kände, men ändå har man ju påverkats av henne. Samma med Michael Jackson. Det var dock en smärre chock när han dog. Linda, Anna och jag var i USA då och skulle flyga till västkusten samma dag. Uppståndelsen i L.A och i media var stor. Det var mäktigt att vara där när det hände och inte hemma i Sverige, man förstod nog lite bättre vad som hänt och hur stor han egentligen var! Han har definitivt påverkat mig och min musiksmak!! 
RIP - kungen av pop och drottningen av soul 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...