söndag 12 februari 2012

Bortskämd på bästa sätt

Lördagskvällen blev verkligen toppen!!!
Anna och Erik skämde bort mig totalt! ( Ja, de heter lika som oss!) 
Till förrätt/försnack blev jag bjuden på selleri med mögelost och valnötter - riktigt gott!
Till varmrätt blev det inlindad kyckling med rotfrukter i ugn och grönsallad. Mums!
Till efterrätt hade de gjort pannacotta med egenkokt hallonsylt (fortfarande varm) Smarrigt!
Till allt detta goda serverades ett jättegott vitt vin. (och så Sprite såklart, you know me!) 
Som om inte det var nog.... 
När Melodifestivalen var slut och spelet kom fram, fixade Anna grönsaker och dipp!!!! De rackarna försöker föda mig. haha. 
Det här blir svårt att toppa!!

Vi spelade Thurn und Taxis, ett strategispel där man skulle bygga på sig postkontor i södra Tyskland under 1500-1800 talet. Det låter helknasigt men det var riktigt kul. Det ska vi absolut spela igen! Inte helt oväntat vann Erik och jag kom sist..! Men han tröstade mig med att jag iaf hade fått ganska mycket poäng för att vara nybörjare. =) 
Jag insåg att de även har ett spel som jag ÄLSKAR!!! Agricula heter det, också ett strategispel. De lovade att vi skulle spela det nästa gång. Tjoho! Då tar jag med mig Erik också!

Tack kära vänner för en supertrevlig kväll!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...