tisdag 21 februari 2012

Fettisdagen

Idag har jag hunnit med MASSOR av ärenden. Först mötet med Andrea imorse, sen bokade jag klipptid, köpte gymkort (yey) och handlade. När jag var in på ICA skulle jag ju egentligen bara handla två saker, men när de stod och sålde semlor och hade FÄRDIGA GLUTENFRIA (på Semmeldagen och allt) kunde jag ju inte hålla mig, så jag köpte såklart en! (Sorry Sandra, vi ska fortfarande mumsa semlor imorrn, lovar!!)


På eftermiddagen fick jag hjälp av bästa mamma med att städa ur och rensa mina garderober. Jag slängde buntar av papper och hon torkade ur skåpen. Vilket teamwork! På fredag är det dags igen, bara att fortsätta kämpa på, för nu är det minsann inte långt kvar!!!!

När jag kom hem från lägenheten hade jag fortfarande massa energi, så min fina tavla från USA fick sig en plats på hallväggen.
Erik hade tydligen massa energi han med, för han föreslog en tripp till Bauhaus och jag var inte sen med att haka på. Vi skulle kolla på vardagsrumslampa, list till sovrummet och färg till mitt nya projekt. Vi hittade några skitsnygga lampor, men tyvärr var priset satt därefter också...
En list fick vi i alla fall med oss hem.


FÖRE listen!!!
EFTER listen!!  Fint va?!
Sen satte jag igång med mitt nya projekt. För några år sedan köpte jag en hästsko på loppis. Mina pysselambitioner var som vanligt höga (speciellt när jag går på loppis), den skulle målas, sättas på väggen och inbringa tur! Dock har jag inte orkat med den, så den har mest legat och skräpat, tills NU!! Jag köpte på mig sandpapper och sprayfärg och satte genast igång!
Så här såg den ut efter en liten stunds slipande. Här är dock den värsta vita målarfärgen  (som nån mindre smart person) hade målat på redan borta, hann inte ta en riktigt "före-bild" . Slutresultatet får ni vänta lite på, projektet ligger på is tills morgondagen. 


Dags att hoppa i säng för imorgon är inte vilken dag som helst, min snygging till sambo fyller 25 år, så jag måste ställa klockan på arlatid! God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...