tisdag 14 februari 2012

Hylla den du tycker om - dagen!

Glad alla hjärtans dag på er!! 

Det här med alla hjärtans dag firande... I år bestämde vi oss för att inte "fira" alla hjärtans (alltså inte köpa en massa presenter bara för att man ska) utan vi planerade en kväll med massa god sushi istället, och så fick det bli!! När jag kom hem stod dock ett litet fint kort på bordet, han kunde (till min stora lycka) inte hålla sig från att köpa något litet. Han hade stått i kö för att köpa blommor också, men då den var för lång struntade han i det. Helt ok, det är tanken som räknas! 
   Själv tycker jag att det borde vara alla hjärtans dag varje dag, inte för att man ska köpa saker med hjärtan på, utan för att man ALLTID bör visa varandra uppskattning och att man bryr sig om varandra! Tycker man om någon (eller är tacksam), oavsett om det är föräldrar, syskon, partner, släkt, vänner eller en snäll person som öppnar dörren när man kommer gående, bör man visa det!!! Det gäller i alla lägen, för när man mest önskar att man kunde ha sagt eller gjort något, kan det vara för sent. 
Alla förtjänar att veta att någon tycker om och bryr sig om dem!!! Så tycker iaf jag. 

Som sagt, vi tog tillfället i akt och unnade oss underbar sushi, gott vin, ost och kex. Sedan slog vi på mysiga "Seven Pounds" med Will Smith, och njöt av en ledig kväll i soffan. 




En tråkig instickare... När filmen var slut gick Erik och la sig och jag satt uppe och kollade på Grammisgalan.. Måste säga att jag är mäkta besviken!! Så stelt, tråkigt och übersvenskt!!! Jag somnade till och med!! Ingen höll bra "jag vill tacka Gud tal", Ola Salo försökte vara rolig men det sket sig, hela stämningen var tråkig och vi ska inte ens ge oss in på scenbakgrunden och klädvalen!! De enda som höll måttet var ERATO, de var grymt bra!!! 

1 kommentar:

  1. Sänder ett ♥ i efterskott :)
    Håller med, vilken urtrist gala. ZZzzzzzzz
    Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...