torsdag 9 februari 2012

Ett skinande leende

Kom precis hem från min tandhygenist, hon var så himla bra!!! En ung tjej (i min ålder) kom och hämtade mig i väntrummet, först visste jag inte om hon var sköterska eller själva tandhygenisten, men hon var det senare. De tandhygenister jag har haft tidigare, har bara sagt "använd tandtråd, använd munskölj -  annars får du hål och en ökad tandförsäkring!" medan min nya härliga tandhygenist förklarade hur och varför jag skulle använda vissa produkter. Dessutom visade hon mig en ny trevlig sak, en slags tandpetare i plast som kommer åt mellan tänderna där jag har min tråd från tandställningen kvar. Det har ingen gjort förut! Hon tog sig tiden att ta kort, kollade efter tandsten och massa annat gottigt som kan finnas i en mun och svarade verkligen på mina frågor. Som pricken över i:et bokade hon in en ny tid för en uppföljning av min tandtrådsanvändning, snarare än att skicka hem mig och låta mig sköta det själv i ett år framöver. Hon var en riktigt guldklimp. Jag som egentligen inte gillar tandläkarbesök, sken som solen när jag gick därifrån, och ser nästan fram emot att komma tillbaka till henne. Det blir som när man var liten och fick visa fröken hur duktig man var som hade gjort sin läxa. Den här läxan är dessutom extra viktigt, mina tänders välmående hänger på att jag gör den!! 

Tänderna känns aldrig så fräscha, vita och lena som de gör när man har varit hos tandläkaren!! 
Mina små presenter från tandhygenisten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...