onsdag 2 januari 2013

Året som gick

Har sett på många andra bloggar att folk lägger upp bilder på det som hände under 2012. Tyvärr har jag inte energin just nu att sitta och ladda upp bilder från de gångna året, men jag har allt kikat runt bland mina bilder för att se vad jag egentligen gjorde under 2012. Man glömmer så himla fort, iaf jag! Är ju mycket därför jag tar kort på allt också, för att kunna minnas och kunna återuppleva det fina jag har varit med om.

Det första jag la märke till, var hur många olika platser jag besökte under året, korta och långa resor, till både gamla och nya destinationer.
  • Österrike på skidresa med Eriks familj. 
  • Småland och uppländska kusten, till sommarstugorna med min familj.
  • Malmö på en blixtvisit med Linda, för att se bästa BSB live! 
  • Västervik på campingsemester med min familj.
  • Smultronstället och Nyköping för glass och besök hos min kusin.
  • Middagar hos Eriks släktingar i Stockholmstrakten.
  • Bollnäs med jobbet, innebandyturnering och fest.
  • USA, för att gå på bröllop och hälsa på familj och vänner.
  • Tallinn-kryssning med Erik. 
  • London-weekend med Erik, Erik och Amelie. 
Utöver alla resor så förändrades min bostadssituation, jag blev sambo och vi gjorde om en del här hemma. Jag umgicks med Erik och min fantastiska familj, fick se hur mina syskonbarn växte och utvecklades. Dessutom hade jag massa kvalitetstid med mina härliga vänner, gamla som nya. Fester, maskerader, middagar, fikastunder, filmkvällar, snack sent inpå småtimmarna, ja, allt var lika trevligt! Jag hade till och med äran att vara brudtärnatvå av mina närmsta vänners bröllop!! Jag började jobba mer, inom båda mina jobb. Lärde känna några fantastiska människor och kollegor, samt utvecklades som person. Fick även göra massa roliga saker inom min utbildning, både mer seriösa, såsom PVD och några mer "oseriösa" saker, såsom fester och övernattningar. Kommer sakna mina kursare! I somras kom mina amerikanska släktningar (äntligen!) och hälsade på i Sverige för första gången. Vi hade klassreunion från högstadiet, var som att åka tillbaka i tiden. Bloggen nådde i mars (för mig) nya höjder i och med att jag offentliggjorde den på facebook samt att bilderna blev av en klart bättre kvalité när nya kameran införskaffades i november!

För 2013 önskar jag mig ungefär samma saker som jag fick uppleva under 2012 - många resor, mycket tid tillsammans med familj och vänner, att ha hälsan i behåll (dock bättra på flåset en hel del) och att hitta på många roliga och spontana grejer. Dessutom planerar jag att bli klar med min PA utbildning, att uppnå nya mål inom båda mina jobb och att efter sommaren börja söka heltidstjänster. Vojne, vilken pärs! Men det här fixar jag.
2013 kommer bli ett bra år - det blir vad man gör det till! 

1 kommentar:

  1. Sv: Nopp, fotade bilden från Brahehus när vi åkte ner till farmors begravning. Jag hittade dig via en blogg. Minns dock inte vilken.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...