onsdag 18 juli 2012

Härliga onsdag!!

Vilken härlig dag! Åkte med Sofia till Emmaus loppisbutik i Vendel, vi hittade massa fina grejer som vi nu ska göra om. Bilder på det jag köpte hittar ni längre ner på sidan. När vi hade handlat klart och skulle åka vidare, öppnade sig himlen, så vi förlängde vår vistelse med en fikapaus. När vi sedan åkte in till stan hade vi alla mörka mål bakom oss och solen i Uppsala framför oss. Röda korset som vi hade tänkt att åka till efteråt var stängt, så Mio fick bli vårat nästa stopp. 
På Mio fanns MASSA fina saker och en hel del på rea!! Jag gillar verkligen den här skylten och den pimpade taklampan, så snygga! Blev även helt förälskad i en grå 3 sittssoffa med divan och schäslong - allt till det "nätta" priset av 14 000 kr!!! VILL HA!!!
 
Här är det jag har fyndat idag! 
1. En gammal chokladlåda 25 kr  2. Två dukar 30 kr 3. Nyckeltermometer 25 kr 4. Bakformar 9 kr
5. Ägg 30 kr 6. Två ljushållare 10 kr 7. Vas från Mio 49 kr 8. Ljusstake från Mio 24,50 kr
Hittade även några fina saker på Emmaus som jag "en vacker dag" ska köpa - en pigtittare, ett antikt skrivbord och en gammal spinnrock! Det får vänta tills jag äger ett hus eller åtminstone en större lägenhet!
På kvällen mötte jag upp två av de bästa på stan. Vi mumsade på sushi och sen drack vi te på mysiga Waynes. Hade min A&F tröja som jag fått av Erik på mig. Idag har han tydligen shoppat lite till mig i Las Vegas. Ska bli kul och se vad han har hittat för fint den här gången!
Tack alla tre, för en toppendag med massa fyndshopping, god mat och fint sällskap!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...