lördag 21 juli 2012

A little bit of Africa in my town...

Just nu har vi finbesök i stan - av exotiska djur på cirkusen! De, framför allt elefanterna, är så vackra och exotiska. Det verkar som att de har två sorters elefanter, jag skulle gissa asiatisk och afrikansk. Den ena ser traditionell ut, med stora öron, betar och små kinder. Den andra har stora kinder, inga betar och lite mindre öron. Den ser ut som Dumbo! Jag passerar deras lilla inhängnad varje dag på väg till jobbet, så igår var jag tvungen att ta med kameran och fota dessa vackra skapelser. Dock är det med skräckblandad förtjusning som jag tittar på dem, den ena elefanten hade fastnat i leran och hans vän försökte knuffa på honom med snabeln. De hade inget att dricka, utan stod (eller låg i leran) utan tillgång till vatten. Stackars krakar! Så när himlen några timmar senare öppnade sig och regnet stod som spön i backen, kunde jag inte annat än glädjas åt att elefanterna kanske fick en lite bättre tillvaro. Redan innan jag såg den fantastiska filmen Water for elephants, hade jag svårt att gilla cirkusar, men nu gillar jag dem än mindre. Djuren KAN INTE må bra av att resa runt sådär. Nej usch. Vi får hoppas att jag har fel.
Finingen lyckades ta sig upp till slut! 
Den tredje elefanten
Kameler har de också 
Under tiden detta regn föll, uppenbarade sig en fantastiskt fin regnbåge över halva jordgloben. Fick tyvärr inte med hela bågen, då min kamera inte har panoramafunktion. Men ni ser ju själva, skatten finns vid cirkusen - Elefanterna då såklart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...