måndag 5 november 2012

Tacksam

Man bör vara tacksam och inse vad man har för skatter i sitt liv, VARJE DAG. Dock är vi människor nog alldeles för dåliga på det - på att uppskatta det vi faktiskt har alltså..! Vi lägger alldeles för mycket energi på att tänka på vad vi inte har. November är ju den officiella tacksamhetsmånaden i USA och många av mina vänner där lägger dagligen upp inlägg på facebook, där de berättar om vad de är tacksamma för just den dagen. Det här har jag anammat och påminner mig själv i slutet av varje dag om hur bra jag faktiskt har det. November är en mörk och trist månad, men genom att få mig själv att inse att det finns många saker i mitt liv att vara tacksam för, känns livet och sinnet allt lite ljusare. Dessutom pratar ju psykologer alltid om att man ska fokusera på det man är tacksam för, så helt fel ute kan jag ju inte vara! Dags att tänka positivt!

Idag är jag extra tacksam för er, mina fina läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...