onsdag 28 november 2012

Jag ser det snöar...

Så kom dagen som så många har väntat på - dagen då snön blev kvar på marken. För egen del är jag inte jätteförtjust, blir bara knepigare att cykla till och från jobbet! Växlarna fryser fast och det blir spårigt på vägarna. Dock blir det mycket ljusare ute och jag vet hur skoj snön är att leka med. Snö är ju kul och FINT, jag är bara inte redo för den riktigt än.
Jag gillar dock mönstren som skapas, naturens egna inredning. En randig bilväg, en spräcklig cykelbana, djurlivet som uppenbarar sig och snökristaller på buskar och träd - vackert!

Dagen har för övrigt tillbringats på jobbet, hade en riktigt bra dag faktiskt. Fick ett intressant förslag som jag ska klura lite på. Utöver det, var några av mina gäster var extra speciella och förgyllde verkligen min dag. Världens finaste moster kom på oväntat besök, gamla grannar, en gammal kollega och en riktigt trevlig "glutenfri karl" kom också. Nyfiken som jag är, kunde jag ju inte låta bli att börja prata med honom, alltid lika intressant med glutengäster, alla har en historia att berätta. Det är faktiskt ofta man lär sig någonting nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...