torsdag 8 november 2012

Inspirationskväll på Hemtex

Onsdagskvällen bjöd på en massa härlig inspiration från Hemtex och från kvällens gäst, Mija Kinning, mest känd från Bygglov. Hon visade upp exempel på massa härliga projekt hon har gjort, hur man ska tänka med tex belysning och hur man på bästa sätt kan återanvända det man redan har hemma. Klockrent! Vi bjöds på goda snittar, cider och 20% i butiken. Efter det lilla "seminariet" fick vi kika runt i butiken och fråga Mija om allt mellan lampa och matta. Jag tror minsann att jag var fram inte mindre än FYRA gånger och undrade saker om vårat hem. Hon gav bra svar, så när jag kom hem fullkomligt sprudlade jag av idéer! Jag kunde ju såklart inte hålla mig från att köpa hem lite nya saker, bilder hittar ni längre ner. 
Alla besökare fick en goodiebag
Vad kan det vara..?
Aha, garn..?!
Jag som inte stickar... =)  Får bli present till någon faktiskt gör det.
SHOPPINGEN
Äntligen! Som jag har letat efter en liknande huslykta, nu är den MIN! =)
Min första julgransdekoration någonsin. Nu behövs bara en gran att sätta den i.
Två löpare i ett underbart mönster!! Får se vad jag gör med dessa.
När jag hade pratat av mig om alla idéer (och pratat slut på Eriks öron), lugnade jag till slut ner mig och kunna njuta av lite glass i soffan. 88:an i halvlitersförpackning är ju genialt, supergott!!

All inspiration som jag hade fått under kvällen satte verkligen igång min inredningshjärna, det slutade med att jag satt uppe till 02.30(!) och googlade på mattor och soffbord. Förhoppningsvis betyder det att vi hittar något fint till hemmet, och då kommer det  i slutändan att vara värt dessa timmar! =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...