fredag 30 november 2012

Ingen respekt

Jag tänker inte ge någon utförlig rapport eller gå in på detalj, men jag måste få avreagera mig! Kom nyss hem från en smått kaosartad kväll på jobbet. En stund innan jag slutade kom ett helt busslast med fulla sportfans (inget lag nämnt) och skulle ha mat. Till en början sjöng de och var allmänt glada och hungriga. Sedan blev de rent utav otrevliga. Vi som jobbade kämpade på så gott vi kunde (tre av oss gick till slut på övertid), men det skulle ändå klagas och slängas med olämpliga kommentarer. Vi bad dem att tysta ner sig och att lämna ölen utanför restaurangen, men de lyssnade knappt på oss. Tänk att vi då i princip var tvungna att "hota" med att inte servera dem någon mat, för att de skulle lugnade ner sig. Det är ju inte klokt! Efter att detta lass med människor äntligen hade fått sin mat kom ÄNNU ett lass med sportmänniskor in och på det kom det massa "vanliga" gäster också. Vi visste väl inte om vi skulle skratta eller gråta. 57 minuter efter att jag skulle ha slutat, stämplade jag ut och lämnade den personal som var kvar, i ett städkaos! Kändes inte direkt kul.

Så till saken..! Jag blir så fly förbannad när folk tror att de kan bete sig hur som helst mot oss, "bara" för att vi jobbar på en snabbmatsrestaurang. De tror att de kan säga vad som helst och kräva vad som helst. (det här gäller inte bara fulla sportfans) Men jag ska säga er en sak - det kan man inte!!! Jag kommer inte in full, och otrevlig på er arbetsplats, jag står inte och brölar att ni ska jobba snabbare, att ni verkar bittra, att ni borde byta jobb och att allt ni gör är fel!

SÅ KOM INTE IN PÅ MIN ARBETSPLATS OCH GÖR DETSAMMA!!! 

Vi är människor vi med, vi vill också ha en bra arbetsplats, en arbetsmiljö där vi kan trivas och känna oss respekterade. Kan ni inte vara människor nog att behandla oss bra - nej då ska ni f*n inte ha någon mat heller! Visar ni ingen respekt, får ni heller ingen tillbaka. Punkt.

4 kommentarer:

  1. Respektlöshet är något av det värsta jag vet, hur svårt är det att tänka på andra människor? Det borde vara vanligt hyfs att veta att man inte kan bete sig precis hur man vill. Och som du säger, att komma in på någons arbetsplats och börja hålla på sådär? Usch. Sen är det föga förvånande för mig att det handlar om sportfans. Jag har fått min beskärda del av hat från deras håll under diverse matcher. Jag drar absolut inte alla över en kant men de kan vara minst sagt icke-smarta.

    Haha där ser man, ja min pappa satt uppe och tittade under slutspslet så han kunde ha direktkontakt med mig via sms :) Ganska kul när man hittar en liten skara av svenska fans också de finns ju tydligen haha! Bakhuvudet & nacken, där ser man, kul att han har en karaktäristisk nacke ;) Sen kom jag på i efterhand att kepsen sa en hel del också men å andra sidan är det ju som sagt inte så att det är en hemlis vem han är på något sätt, bara jag som vill undvika att få människor hos mig jag helst skulle slippa! :)

    Jag satt som ett frågetecken den första tiden & det tog mig säkert månader innan polletten föll ner helt och hållet. Haha jobbigt läge att inte hänga med.. men som sagt, I feel you! Faktum är att en händelse under slutspelet som det var ett himla rabalder om förstod jag INGENTING av och gör fortfarande inte. Folk var liksom vansinniga och vi tjejer blev eskorterade ut av vakter "för säkerhetsskäl", killarna fick gå in dem också... och alla var upprörda och sura medan jag bara stod där som ett fån och inte förstod vad det handlade om haha.

    Tack för dina fina ord! :) Jag trodde att off season skulle vara betydligt "lugnare" men så är det tydligen inte. Drama drama drama! Ha en jättefin helg du och hoppas du blir behandlad med all den respekt du är värd resten av den. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag måste bara fråga ang. din pojkväns statement (en fråga från min sambo). Heter killen i fråga David och är han initialer DF? ;) Bara för att fråga? Som sagt, ingen hemlis och jag har till och med lagt ut videos. Men frågan är fri :) Kram

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Jag ska hälsa honom det, han är lite känslig just nu med alla rykten men jag har lovat att mina svenska läsare är snälla och goa :)

    Jag försöker vara snabb på att svara. Det gör det hela roligare.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Nej jag skulle inte vilja se elräkningarna på hotellen alltså, woho!
    Jag vill med få upp granen hemma men vi har ju inte ens hunnit vara där själva känns det som :)
    Haha nej jag tror inte att han är allt för nervös över det hela och inte jag heller i ärlighetens namn.
    Jag måste själv säga att jag är hyfsat imponerad över att han kunde pricka in den men jag får hålla med dig, kanske får fundera över hans sportberoende ;)
    Hoppas du haft en kanonfin måndag.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...