tisdag 20 november 2012

Mac n´cheese

Har varit lite bloggtorka här under de senaste dagarna, men det har faktiskt inte hänt så mycket i mitt liv på senaste. Har mest varit jobb och skola faktiskt. Idag har jag dock varit på en/ett spännande "föreläsning/seminarie" om Hur framtiden ser ut för personalvetare. Alltid lika lärorikt att träffa någon som är yrkesverksam inom personal eller HR. Dock får jag panik över tanken på att börja söka jobb och att komma ut på arbetsmarknaden, känns grymt läskigt och långt borta just nu!

Till nåt helt annat...nu på kvällen blev jag så sugen på Macaroni and cheese, så jag var tvungen att bryta upp förpackningen på mitt ENDA paket med glutenfria "ris-armbågs-pasta med ost". Pastan blev mycket gulare i verkligheten, men min kamera verkade inte kunna fånga färgen på rätt sätt. Dock smakade det riktigt GOTT!! Nu har jag dock bara ett halv paket kvar... det här finns ju inte i Sverige!! Hjälp! Någon som har ett bra "gör-det-själv-recept"?????

2 kommentarer:

  1. Ja man får väl mjukstarta lite med bilderna :) Tack ska du ha, är väldigt nöjd med håret nu. Det blir ju lätt mer slitet också när det är långt.

    Jo, det är imorgon vi ska på middag så det blir nog kanon. Det är konstigt hur mycket man kan sakna det där med rutiner och vardag.

    Hoppas du hittar ett bra recept, inte lätt när man inte kan få tag på sina favoriter ju :)

    SvaraRadera
  2. Jaha där ser man, jag vet inte heller vad man kan göra åt det. Hår är en hel vetenskap känns det som :)

    Jag tycker det finns jättemycket bra glutenfria alternativ i USA, vilket är super. Åh det låter inte helt fel, pretzels är ju gott! Det är tur att det finns lite saker i Sverige som man kan känna igen, men det är som sagt tråkigt när man inte får tag på alla sina favoriter. Toasted ravioli är väldigt väldigt gott. Jaha vad roligt, min sambo gick också på college i STL innan han flyttade till Alabama och fortsatte där för att kunna satsa på basebollen.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...