onsdag 3 oktober 2012

Resor att se fram emot

Jag läste en, för mig, ny blogg här om dagen, PT-Fia, som bloggar om allt mellan kost och hälsa. Hon gav tips på hur man skulle undvika höstdeppen nu när kylan och mörkret kryper sig på. Ett av detta tips tyckte jag var extra bra och har tagit fasta på!
Jag har bokat inte mindre än TRE resor i höst och vinter! Först ut är min USA resaom bara en vecka!! Tiden går så himla fort och snart är det dags att packa inför bröllop, möte med vänner & familj och massa långpromenader med hundarna!! Dock ska jag försöka packa lätt, för en hel del shopping står också på "To-do listan"!! =) 
Bild från google på J´s fina hus!  
Den andra resan bokades idag, Erik och jag tar en tripp över Östersjön till vackra TALLIN i slutet på oktober! Kvalitetstid tillsammans, hytt med fönster och dubbelsäng, god buffé, party, sightseeing, gamla stan, lite shopping och kanske ett besök på ett mysigt SPA. Kommer bli hur bra som helst!

Resa nummer tre äger rum över Luciahelgen. Tillsammans med bästa Amelie, Erik och Erik(!) drar jag till LONDON i några dagar! Äntligen får jag besöka denna fantastiska stad. Där ska vi shoppa, killarna ska kolla fotboll, vi ska fotas vid Big Ben, kolla in Harrods, dricka öl (jag tar väl en cider om det finns), äta bacon & ägg, spana efter kändisar och festa loss. Om det finns tid och pengar över skulle jag GÄÄÄÄÄRNA gå på musikal, det är något jag har velat göra väldigt länge! Är fortfarande sur för att jag missade Peter Jöback som "Phantom"!! 

Så ser min höst/vinter ut, jag har som sagt en hel del att se fram emot!! Hur ser det ut för er? Någon som ska ut och resa? Har ni något tips på ställen att se eller saker att göra i TALLIN eller LONDON?? 
Glöm heller inte bort att en resa inte behöver vara så lång för att lysa upp ens tillvaro; en promenad i ett okänt kvarter, en cykeltur utanför stan, svampplockning i skogen eller en dagstur till närliggande städer kan göra susen för själen det med! 

1 kommentar:

  1. jag såg jöback som the phantom och det var MAGISKT! gå och se phantom of the opera om ni har möjlighet, det var helt sjukt stort att se musikalen.

    men ett tips iaf, ska ni gå på tex tower of london, westminster abbey osv osv räkna med att spendera en hel dag! TA BARA SKÖNA SKOR för dagarna, typ pensionärer i gympaskor. det behövs!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...