måndag 29 oktober 2012

Konsten att få av akrylnaglarna

Vilken jäkla pers!!! Att få av de här naglarna var jobbigare än vad jag hade trott!! Hade gärna haft dem på i någon vecka till, men jag får inte ha dem på jobbet, plus att mina egna naglar började växa ut en del. Det tog över en timme att få av dem, dock är inte allt lim borta. Så himla svårt att få bort det! Jag hade ju inte lösnaglar där man kan peta bort hela nageln i ett svep, utan akryl, där de vita topparna "smälter" i vätskan och akrylen blir till ett lim som är OMÖJLIGT att få bort!  De får helt enkelt se ut som de gör i några dagar/veckor till, de ska få vila från allt vad lim och aceton heter! Jag saknar "snyggheten" på naglarna, men de korta naglarna är såååå mycket mer praktiska och vassa (man kan klia sig på ryggen, peta upp något med nagelkanten etc). Naglarna var en lyx och det kommer nog att dröja ett tag tills jag unnar mig likadana igen! 
Före och efter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...