söndag 15 april 2012

Hunger games

En snabb uppdatering från kvällen. 
Hade en biobiljett som gick ut idag så jag kilade iväg på bio. Mötte upp Amela, Lina o Sarah där, tyvärr kunde jag inte sitta bredvid dem, men som tur var hade jag Lotta två stolar bort. =) Jag har velat se Hunger games trilogin ända sedan Lindsey pratade om filmen i höstas, så nu var det äntligen dags!! Den innehöll det mesta: kärlek, spänning, känslor, mod, hopp, galenskap och några läskiga scener. Måste säga att jag tycker att den är både bättre och sämre än vad jag hade tänkt mig. Vill inte spoila den så inga detaljer, men vissa delar kändes mer sannolika än andra. Filmmusiken insåg jag efteråt att jag inte mindes, alltså var den nog inte så storslagen. Det var riktigt bra skådespel av vissa, är grymt imponerad av Jennifer Lawrence som spelar huvudrollen. Sen var det kul att se Stanley Tucci  i en lite annorlunda roll. Även Woody Harrelson, Lenny Kravitz, Donald Sutherland och Elizabeth Banks gjorde ett bra jobb! Snyggast var såklart Liam Hemsworth. Ska bli kul att se vilka skådespelare som återkommer i de andra filmerna, tyvärr kommer det ju att dröja tills de kommer! Rackarns. I helhet tycker jag den var grym, satt och skakade under stora delar av filmen (vet inte om det var för att jag frös eller för att jag var så spänd, men killen bredvid mig måste ha trott att jag var knäpp, hela stolen vibrerade ju!) Hunger games del 1 får 4 av 5 solar av mig. Hoppas bara att del 2 och 3 håller samma mått! 

"Hope is the only thing stronger than fear"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...