tisdag 20 mars 2012

Strålande solsken

Vår andra dag i backen bjöd på stålande solsken, -5°C och vindstilla, helt perfekt skidväder med andra ord. De som sköter pistningen av backarna hade nog varit uppe halva morgonen, för de 70 cm nysnö som kom igår var packade i fina slingor längs glaciärens sidor. Det blev dock lite utav en konstant puckelpist i backarna så jag fick slita gärnet. Mina underställsbyxor hamnade fel och låg och tryckte mot pjäxan, så jag hade grymt ont i smalbenen. Jag ska inte ljuga, det var en tuff dag i backen. Imorgon ska jag försöka ta mig ner för den milslånga "Wilde Grub´n", får se om jag orkar. 
Bjuder på en bild på Eriks snygga skidbränna!!  =)
Imorgon får han allt smörja in sig! 


Till middag åt de andra Semmelknödel, en slags bröd- och potatisboll som man kokar. Jag körde på potatiskroketter istället. Till det blev det köttbit, sås och gröna bönor. Till efterrätt blev det glass och jordgubbar. Är man på semester så är man..!

Måste också berätta om vår lilla "tomatincident" i affären idag, vi hade plockat på oss två tomater i en påse och när vi ska betala säger surtanten i kassan någonting. Jag lyssnar inte men Åsa uppfattar det som att vi kan ta en tomat till för samma pris, så de säger åt mig att springa och hämta en till. Jag skyndar på och försöker samtidigt hitta tomater så scannerskärmen, men lyckas inte då de har alla grönsaker och all frukt på en och samma skärm, men inga bilder på dem. Åsa och Mats ropar på mig, så jag skyndar tillbaka till kassan - nu med tre tomater i påsen men utan scanninglapp. Tanten i kassan blir skogstokig, bankar visakortet i bänken och springer iväg för att scanna våra tre tomater. Hon kommer snabbt tillbaka och pekar med hela handen på lappen, typ som att "såhär ska det se ut" och suckar över hur lång kö det är till kassan och att alla får stå och vänta på grund av oss. Hade hon kunnat hade hon nog utbrustit - "Die dummen Schweden"!!!!  Så glöm för bövelen inte att scanna era tomater!!!

Det var dagens visdomsord. Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...