fredag 2 mars 2012

Nya Rådhuset


Denna underbara byggnad som många av oss kanske bäst minns för dess nattklubb har blivit ersatt med en snabbmatskedja och så nyligen, en lyxig galleria. Jag kunde som sagt inte hålla mig borta när jag såg den röda mattan som ledde in till byggnaden. Det var som på tv, ett speciellt sken, går man in där blir man lycklig...
Väl där inne förstod jag varför folk verkade flockas dit, det var så vackert!!!  Jag var som ett litet barn på julafton, gick runt och klämde och kände på allt. Hade kunnat gå runt där i flera timmar om de inte hade stängt vid 19. =)  Många av de gamla detaljerna i bygganden hade fått vara kvar eller hade återställts, affärerna hade GRYMMA inredningar. De hade tänkt på allt, dessa små detaljer såsom hjul på klädställningarna, gamla slitna dörrar som hyllor till skor, fotöljer i rostigt järn, glasmontern med "minimänniskorna som dinglar med benen över en bokkant och sist men inte minst - den gamla coca cola maskinen!!! Klockrent!
Sen var jag ju självklart tvungen att kolla hur toaletterna såg ut, har man en så fin galleria bör toaletterna vara i samma skick!! "En krögares visitkort är toaletten" som man säger inom restaurangbranschen. Toaletterna var helt ok, men bäst var nog kaklet på väggen (Marilyn!) kul detalj.
Den största anledningen till att jag gick in var för att kika på "Myrra", men de öppnar tydligen inte förrens i slutet på maj. Attans. Så jag hittade mig en "nygammal" favorit - LEXINGTON!!! De som känner mig vet hur mycket jag älskar amerikanskt och marint inredningstema, jag var i himlen!! Ville typ ha allt! haha. Har ni inte varit där så GÅ DIT! Ni behöver inte köpa något, bara titta och njut!

Ps. Jackie - tänkte såklart på dig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...