måndag 19 mars 2012

Första dagen i backen

Idag var inte bara första gången i skidbacken för i år, utan det var min första skidtur i Alperna någonsin. Backarna på glaciären var jättefina, dock har vi det snöat här heeela dagen. Efter 4 timmar i backen hade det kommit runt 30 cm snö på vår bil! Totalt sett har det kommit över 70 cm nysnö idag och det snöar än! Det är ju nästan mer snö på en dag än vad det har kommit i Uppsala under hela vintern. Vi hoppas nu att det ska sluta snöa och att det ska bli sol imorgon, som utlovat!! Jag vill ju åka i backarna när de är pistade och inte i snö upp till knäna. Idag handlade det om att ta sig ner levande snarare än att träna på snygga svängar. Jag drog på en vurpa redan efter 100 meter. Var ju omöjligt att både svänga och bromsa. Men jag var faktiskt inte den enda som ramlade, vi lyckades allihop! =)
Kvällen bjöd på hemmalagad köttfärssås, gott vin, snacks och Yatzy. Själv drog man hem storspelet och spelade fram över 300 poäng!! Nu leder jag ligan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...