måndag 4 mars 2013

Måndagen

Min lediga dag till ära så har jag uträttat många ärenden. Jag har både hunnit tvätta, dammsuga, betala tråkiga räkningar, laga mat, ringa en massa viktiga samtal, slappa i soffan, lapa sol på balkongen och ha en vän på besök! Det ni!! Dessutom startade dagen med en ostbit på mackan som var hjärtformat! Måste vara bra karma!
Till middag testade vi något nytt. Vi gjorde fetaostbiffar med klyftotatis, grönsallad och tsatsiki! Riktigt gott! Fick nytta av 2012 års julklapp från jobbet - en hamburgerpress. Våra biffar blev kanske något stora, men riktigt snygga och goda!
Jag som egentligen är helt schlagertokig, har i år missat ALLA delfinaler pga av jobb, fester och bröllop. Det är ju en himla tur att det ligger kvar på SVT play! Jag orkade inte kolla på alla delfinaler utan nöjde mig med att se "andra chansen" ikväll och tur var väl det (!) för min älskade Peter Jöback uppträdde ju! Jag tjöt och hoppade upp och ner i soffan som en liten flicka! Erik trodde jag hade tappat allt vett i kroppen, men jag kan inte få för det, han är ju sååååååå bra! Sen avslöjade de att han skulle spela Phantom på Broadway framöver!! Tjo och flöjt, jag måste spara pengar och flyga till New York!! Det här får jag bara inte missa!!
Mitt i min Peterhysteri kom CJ på besök. Han tyckte nog inte heller att jag verkade helt klok! =)
Nu säger jag tack och hej till dagen som startade den här veckan. Imorgon är en ny dag, då blir det jobb och ett eventuellt besök på en känd klädaffär. Jag är på jakt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...