torsdag 29 december 2011

Insomnia

Vilken natt!!!
Jag brukar aldrig ha problem med att somna, men igår var det annorlunda. Jag gick och la mig vid 01 men somnade inte förrns framåt 03. Klockan 04 skulle Erik upp och jobba så då vaknade jag också och låg sedan vaken till efter 05. Oftast är jag i sovkoma när han ska åka, men inatt var jag superpigg. Det spelade ingen roll vad jag gjorde, räkna uppåt från 1 eller neråt från 100, läsa bloggar på mobilen, wordfeuda eller köra med avslappningsövningar, allt var lönlöst. Hade miljoner tankar som flög genom huvudet och gjorde det omöjligt för mig att slappna av och somna in. Vet inte hur många onödiga saker jag låg och planerade för framtiden... Jag som oftast fryser på kvällen slängde inatt istället av mig täcket och oavsett position låg jag obekvämt!!
Till slut måste jag ha somnat för när klockan ringde stängde jag tydligen av den och vaknade först klockan 12!! Var längesen jag gick upp så sent. Nu känner jag mig helt slut som människa, men jag ska jobba idag så jag måste sätta mig på cykeln och trampa hemåt i regnet. Blah!!
Dagen kunde ha startat bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...