tisdag 2 juli 2013

Vänner som berör

Vi har länge pratat om att renovera köket, så när våra vänner fixade sitt blev vi sugna på att göra detsamma. En tripp till Ikea fick det bli. Vi köpte inget, men har nu mer koll på vad vi är ute efter.

Men så till saken, på Ikea träffade jag en kär gammal vän som jag inte sett på länge, hennes nya kärlek och deras fina lilla son! Som jag har längtat efter min vän, nu har vi bestämt att vi ska flyga norrut och hälsa på hemma hos dem nån helg! Mötet med henne gjorde verkligen min dag!

Kvällen tillbringade jag på jobbet. Det började bra, en annan fin vän var på besök med sin nyfödda lilla tjej! Så söt! Under kvällen blev det sen tyvärr smärre kaos, (med brickor och mat överallt)  men min finfina kollega Madde stannade först kvar och hjälpte till, sen kom hon till och med tillbaka några timmar senare för att hjälpa till igen! Hon är en riktig klippa! Dessutom hade jag turen att jobba med två andra kämpar, vi skrattade oss igenom kvällens bravader. Det är tack vare såna människor som man orkar slita i några timmar till!
 
En av dagens härliga nyheter var att min värdmamma kommer och hälsar på mig i New York i augusti!!! Shopping, mat och prat i timtal! Det kommer bli så jäkla kul!
Nej, nu är det dags att sova. Tack mina fina vänner för att ni finns och får mig att orka kämpa på när energin tryter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...