onsdag 3 juli 2013

En arg "kund"

Stängningen hos oss gick jättebra ikväll! Efter jobbet var dock jag och kollegan lite småhungriga, så vi cyklade ner till konkurrenten för en cheeseburgare var.

Jag är inte den som är den och jag gillar inte att klaga MEN... För det första, serveringen såg ut som ett bombnedslag! Det var brickor och mat överallt och ingen verkade bry sig om att ta tag i det. När vi sen skulle beställa hade glutenbröden tagit slut 30 min tidigare... Någon hade tydligen beställt 23 glutenfria burgare, så nu stod de utan bröd... Tji fick jag. Sånt kan jag ha lite förståelse för, men istället för att vara lite tillmötesgående och fråga om jag ville ha någonting annat (typ glass, en sallad, morötter, cheese utan bröd etc) så sa han i kassan ingenting. Jag fick till slut föreslå att de skulle lägga köttet på en salladsbädd och fick tigga till mig en tomat till det..! När jag satt mig ner, insåg jag snabbt att det jag beställt och det jag hade framför mig i den lilla lådan, inte var samma sak. När jag går fram för att få hjälp finns han i kassan inte kvar, han hänger utanför restaurangen med sina vänner. Fastän han ser att jag står och vill ha hjälp, kommer han inte in igen. Han som står i driven ber mig vänta, det går två minuter, min burgare blir kall... När han väl försöker hjälpa mig att få en ostskiva till min cheeseburgare (!) och lite dressing, blir killen i köket arg och skäller på mig och säger att han bara tillagade det som stod på lappen. Icke. Efter mycket om och men fick jag en ostskiva iaf, men den smälte inte för köttet hann bli kallt. Ketchupen fick jag kleta på själv, det var tydligen för mycket begärt att han i köket skulle fixa det..!

Att klaga är som sagt inte något jag gillar att göra, dock hade jag mycket väl kunnat ställa till med en scen på plats, men jag valde att avstå. Det enda jag ville ha var en varm hamburgare som kunde stilla min kurrande mage, men det som hände var att jag istället blev arg och besviken. En nattmacka hemma i köket hade suttit bättre.

Min mening är inte att smutskasta och jämföra, MEN på vår restaurang vet jag hur gästerna behandlas, speciellt de som klagar och jag önskar att vissa kunde sträva efter att ha samma servicekänsla som vi ständigt arbetar med att upprätthålla. Gästen står i fokus och har man gjort fel ska man rätta till det utan tjafs! Ska det vara så himla svårt? Funderar på att knåpa ihop ett konstruktivt mail. Är det värt min tid och energi dock?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...