onsdag 12 juni 2013

Ett smultronställe

Ikväll har jag varit och hälsat på min utbytesstudent Shelby och hennes gulliga värdfamilj. De bor i ett litet paradis, med djur som strosar fritt och ett hus som ligger precis vid vattnet. Mina tankar går alltid till Dawsons Creek när jag hälsar på här, ni kanske förstår varför..? Solen stod högt så vi satte oss på bryggan och pratade lite om skillnaden mellan svenskar och kanadensare, mycket intressant att höra hur personer från andra länder ser på oss svenskar och vår kultur. Alla konstiga saker som vi säger och gör... Sedan åt vi massa god mat, åkte en tur med deras båt och när vi kom tillbaka badade vi!!! Årets första dopp, vattnet var hela 21,4 C!! Det var riktigt skönt! Framåt sena kvällen spelade vi Ticket to ride, ett av mina favoritspel, gissa vem som vann..?!  =)  Vi hade en jättetrevlig kväll tillsammans, jag kommer sakna både Shelby och hennes fina värdfamilj. Hoppas vi ses igen!! 
 
Underbara ställe!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...