tisdag 28 augusti 2012

Dag full av skojj

Renoveringen rullar vidare, medan jag sov ut efter min stängning målade Erik vardagsrummet en andra gång. Han är bra duktig den där karln! Nu är det bara listerna som ska målas och spikas upp, sen är vardagsrummet i princip klart! =)  Längtar tills jag får ställa in alla möbler igen, fixa och dona med det sista. 
Idag slog vi äntligen till på en "Liverpool" soffa från Mio!!! Den vi har beställt är i samma modell som på bilden, men i ljusgrått. Nu måste vi bara vänta i 6-7 lååååånga veckor för att få hem vår nya skönhet!! Den kommer att passa så himla bra i det numera ljusa vardagsrummet! Kvar att fixa blir då ny matta, nytt soffbord, ny taklampa, nya soffkuddar/filt och nya gardiner - haha, det mesta med andra ord. Vi funderar på att ha mörklila som accentfärg, vad tror ni om det?  
På kvällen mötte jag upp bästa Amelie och Matilda för lite middag på Tacobar. Mums! Det stället kan jag varmt rekommendera, killen i kassan var dessutom himla rolig och duktig. Vi tre hade mycket att prata om, som alltid hade vi en riktigt trevlig kväll. Nu ser jag fram emot nästa träff, den är redan inplanerad och klar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...