torsdag 9 januari 2014

Sjukling

Har trotsat sjukdom i en vecka, men till slut sa kroppen ifrån. Som vanligt är det halsen som får ta smällen, halsont, hes och hostig. Trist. Efter bara knappt tre timmar på jobbet igår, fick jag ge upp och stämpla ut. När jag kom hem somnade jag i Eriks famn och sov i över två timmar! Det var skönt att han var hemma, för jag hatar att vara ensam när jag är sjuk, även om jag inte är sängliggandes.

Inatt var inte bättre, då hölls jag uppe av rethosta och mensvärk. Var tvungen att äta nåt för att inte ta ipren på tom mage, så det blev en tidigt “frukost” vid 5 imorse. Behövde ju som tur var inte åka till jobbet sen, så jag kunde lugnt somna om, ihopkrupen som en boll, upptryckt mot Eriks varma rygg. Måste införskaffa mig en vetekudde, den är guld värd i sånna här lägen.

Hoppas jag blir frisk fort, för min lediga helg är på intåg och då vill jag kunna hitta på roligare saker än att stanna hemma! Hoppas ni är friska och har roliga planer i helgen att se fram emot!

2014-01-08 13.54.23

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...