tisdag 19 februari 2013

Produktiva tisdagen

Idag har jag hunnit med en hel del grejer, trots att jag inte gick upp speciellt tidigt! 
* Min fräscha hallon/mango/ananas-smoothie till frukost
* Uppsatsmöte med bästa Sandra. Hon fick smaka sitt FÖRSTA  wienerbröd någonsin hemma hos oss idag! LYCKA! Vi har planerat in en efterlängtad resa till Söderköping i sommar. Där ska vi mumsa glass på "Smultronstället" och shoppa glutenprodukter från Hans och Greta!! Lyx för en glutis!

* Efter mötet cyklade jag ner på stan och shoppade 30 års present tillsammans med Johanna. Himla kul att få träffa henne, om än för en kort stund, var på tok för längesedan nu! 
* Erik och jag lämnade in toppen på vårt nya soffbord hos glasmästaren. Sen åkte vi till Ikea för att byta en trasig pryl och för att få inspiration, hittade bland annat en massa fina lampor. Med hem kom dock bara ett doftljus och en ormbunksliknande växt. Har ingen plats till den än, så just nu står den på matvågen i köket. 
* Vi svängde även förbi Uppsala Färg för köp av lite hobbyfärg till våra nyinköpta ramar. Projekt "rese-vägg" är äntligen igångstartat! Jag längtar tills det blir klart, kommer bli grymt! 
* Till middag blev det gamla hederliga pannkis med jordgubbssylt på. Är ju barnsligt gott det där, var längesen vi åt det. 
* Framåt kvällen blev det pyssel här hemma. Erik borrade fast hjulen på den undre delen av soffbordet och jag började att måla ramarna.
* Att måla ramarna var minsann lättare sagt än gjort. Vissa färger (röd) funkade hur bra som helst medan vissa (blå) var helt omöjliga att få till i rätt nyans, den blev bara turkos! Den gula var ännu sämre, den blev genomskinlig och syntes knappt! Dum som jag var, så köpte jag ju tydligen färg som tyvärr inte är vattenlöslig, så jag fick springa upp på vinden i panik för att leta upp lacknafta att ta bort all blå färg i handfatet med! Dumma, dumma färg..! Eller dumma, dumma mig! Funderar starkt på att besöka min favorit Panduro imorgon och köpa hem vattenlöslig hobbyfärg istället! Fortsättning följer..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...