onsdag 6 februari 2013

Konsten att älska sig själv

 
"Man måste älska sig själv innan man kan älska andra", sägs det.
Jag vet inte om jag håller med om det, för det är lätt att älska andra, oavsett hur man känner för sig själv. Om inte annat är det alldeles för lätt att titta på andra och känna att de har allt som man själv inte har: bättre jobb, hälsa, ekonomi, utseende, välmående, relationer, vänner, and the list goes on... Man hamnar i någon slags blindo skapad av avundsjuka och bitterhet. Däremot kan jag känna att om man tycker om sig själv, eller iaf accepterar sig själv och sin livssituation och tar saker för vad de är, då kanske man heller inte blir sådär bitter och ledsen. Då kanske det faktiskt är lättare att älska andra. Det här är (för mig) inte alldeles lätt att leva efter, men jag försöker, varje dag! Jag älskar verkligen Erik, min familj och mina vänner, det gör jag. Nöten jag måste knäcka är snarare hur jag ska kunna älska mig själv lika mycket. Mitt mål är att varje dag kunna vakna upp, titta mig i spegeln och se ett stort lejon (eller iaf en tjej som tycker att hon duger för den hon är)... Inte alldeles lätt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...