fredag 4 maj 2012

VALBORG!!

08.00 Jag vaknar 
Min valborg fick en seg start trots att jag kvällen innan hade lagt mig i någorlunda tid, jag var sjuuuukt trött när klockan ringde. Dagen fick alltså en lugn start, jag grundade med havregrynsgröt för att inte champagnen skulle gå rakt upp i huvudet. Sen gjorde jag mig i ordning i lugn och ro, innan jag till slut tog cykeln och rullade iväg till Ekoparken. Där var det mycket folk vill jag lova! Dock var det bra styrt med brandvägar, många bajamajor, oändligt med soppåsar och mycket funktionärer och poliser som cirkulerade. 

11.00 Chill i Ekoparken 


Den första jag träffade på i parken var Lisa!
Vid en vimpel i mitten hittade jag mina tjejer.  Här med Linda. <3 
Fina Ida och Sofie satt med oss. 
Bästa Maria och Jacob också, såklart!

Med oss satt även Idas kompisar.
Daniel och Staffan kom också till vår filt. 




 

Det är gött att ha en vän som bor i parken, då slipper man köerna till bajamajorna.
Tack Sofie för att jag och Maria fick låna toan! 
Sprang på söta Emelie, vi satt ju jättenära varandra!
Träffade även på Jens och Klas 
Konst i parken

13.00 Lunch hos pappa
Enligt tradition var jag hem till pappa på valborgslunch. Hela familjen var där, var uppemot 30 personer i huset när jag stamplade in och förklarade att "nu var festen här". Jag kämpade hårt för att verka så normal och trevlig som möjligt, det gick nog sådär. Resten får vara osagt. =) 


15.00 Champagnegalopp på Snerkan
Är man student ska man galoppera, så tänkte iaf vi. (för de som inte vet vad en galopp är, man betalar en hundring för att komma in på en studentnation, sen köper man valfritt antal champagneflaskor för hundra kronor styck. Sen sprutar man ner sina vänner och dricker upp resten. Helt IQ befriat egentligen, men det är väl den enda chansen studenter får till att vaska champagne...) Jag skyndade ner på stan och hade tur som snabbt kom in på Snerkan. Kön var ganska kort så jag var inne på 10 minuter. Tur var väl det, för jag stod själv i kön, de andra hade redan hunnit komma in. Desto mer tur hade jag när jag väl kom in, för då sprang jag på Erik bland det första jag gjorde.
Han var redan dyngsur! 

Vi träffade Filip och Fredriks EDVARD!! =) 
Toaköerna var galna, det var öppet krig. 
En viss Adde trängde sig i toakön så vi fick kissa tillsammans! 
Sen hittade jag mina fina tjejer i vimlet!! 



Finast! <3 

Konfettiregn


Icke att förglömma. Varannan vatten, bra skit. 

16.30 Galoppen slut
Glöm ej att bära oömma kläder och skor! 
Man blir kort sagt blöt, klibbig och väldigt smutsig! 


16.30 Hem 
Duscha och äta. Sova hann vi inte. 


20.00 Fest hos Danne

Värdparet ville inte ställa upp på bild.

En av dem har varit i Asien i 7 veckor, vissa vem!!

Fina Moa och Ludde
Tuner!!! 




01.30 McDonalds 

Nattmat på donken. DOCK hade de slut på glutenbröd (dåligt!!) så jag fick pengarna tillbaka och en glass (med glutenstrut!!) som plåster på såren. Då fick jag kila till MAX och köpa mig en cheeseburgare där istället. Dem är det iaf ordning på!! 
Mums med dubbelcheese mitt i natten.

Det blev varken ankrace, forsränning, mösspåtagning, OD kör eller Gunillaklockan för min del i år, är man uppväxt i Uppsala har man ju sett det några gånger förr. I år körde jag mer på studenttraditionerna, är ju trots allt mitt sista år som student! Vi tackar vädergudarna för det underbara vädret!! På något sätt lyckas det alltid bli fint väder på sista april, även om det snöar bara veckan innan. Tjolahopp!! 
Tack alla fina som var med förgyllde min dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...