söndag 20 maj 2012

Arg som ett bi

Jag ska egentligen inte klaga, för jag har ett jobb och är jätteglad för det, men ibland blir jag så himla arg!!! Det är inte på jobbet i sig, även om det många gånger är stressigt och slitigt, utan de (oväntat ofta) otrevliga gästerna. Jag förstår att de är hungriga, stressade och att det i all hast ibland blir fel på deras beställningar, men jag förstår INTE varför de måste vara så sjuuuukt otrevliga mot oss. Vi gör allt för att hjälpa dem, ofta med väldigt omfattande eller krångliga beställningar, men de kan inte ens säga hej, tack eller le tillbaka. HUR SVÅRT SKA DET VARA? Vi är ju lika mycket människor som de är, vi råkar bara ha en annan arbetsplats än vad de har. Som tur är finns det härliga gäster som förgyller våra arbetspass med vänliga kommentarer, leenden och tacksamhet. Sen jobbar jag ju också med många fina kollegor, mina härliga, peppande lagkamrater!! Utan dem skulle jag inte orka med all stress och att ta skit från jobbiga gäster!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...