fredag 12 februari 2016

Halvvägs!!

Hej på er! 
Nu är vi ute och åker nattbuss igen, verkar vara den enda gången jag har tid att blogga. Tiden bara flyger, nu har vi gjort halva resan, bara sex veckor kvar tills vi är hemma igen!!! Känns helt galet. Vi gör så sjukt mycket saker, hinner tyvärr inte uppdatera er så mycket längs vägen, som jag skulle vilja. Vi stannar oftast bara 2-3 nätter på varje ställe, då gäller det att hinna klämma in så mycket aktiviteter som det bara går! Ingen vila, ingen ro här inte! 

Vi lämnar fantastiska Airlie beach och Whitsunday öarna bakom oss. Det var ställen vi verkligen tyckte mycket om! Airlies lilla huvudgata där alla backpackers bor och den underbara lagunen mitt i byn. Flera av våra nyblivna vänner fanns dessutom här, känns extra trist att lämna dem. Whitsunday via segelbåt, helt makalösa vyer! Vita stränder och turkost vatten. Wow! Sjösjukan höll på att ta kål på mig, men det var det värt i slutändan. 



Nu styr vi kosen mot Cairns. Där har vi faktiskt bokat HOTELL! Flashpackers som vi nu är. Hehe. Ska bli skönt att bo mer bekvämt och att få lite egentid innan Nya Zeeland-trippen. Då ska vi umgås med 15 andra personer i tre veckor, kan bli intensivt. Under våra fyra dagar i Cairns ska vi hinna besöka regnskogen, snorkla i Barriärrevet och förhoppningsvis se lite mer av aboriginernas kultur. 

Nu ska jag försöka få någon timmes sömn. Stor kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...