torsdag 29 augusti 2013

Fröjd för själen


 
Efter en lång dag på jobbet är det skönt att sjunka ner i soffan och titta på lite kvalitetstv - dans då såklart! Ett av mina absoluta favoritprogram är So you think you can dance, min blick blir fastklistrad på burken och jag får ett lite småfånigt leende på läpparna. Är det en riktigt bra koreografi kan till och med en tår komma fram i ögonvrån. Dans är så vackert, så känslofullt, så äkta på något sätt. Jag saknar verkligen att dansa, funderar ofta på att börja ta kurser igen! När man dansar glömmer man bort allt annat, man fokuserar bara på takten, känslan och den egna kroppens rörelser. I helgen släppte jag iaf loss, tror jag dansade 4-5 i sträck på bröllopsfesten i Nyköping! Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...